بهزاد غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: "آشنایی با مفاهیم کاربردی کارآفرینی" ، "بروز خلاقیت ها" ، "شناخت فرصت ها"، "بررسی نقاط ضعف و قوت" و "برند سازی و بازاریابی" از اهداف برپایی بازارچه خلق ارزش های کارآفرینی در قشر نوجوان است.

وی افزود: با ایجاد و گسترش این بازارچه ها بروز استعداد ها و خلاقیت های نهفته در ذهن و افکار دانش آموزان را تجربه خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز تصریح کرد: برپایی اینگونه بازارچه ها "آشنایی با وضعیت اقتصادی" ، "خرید و فروش" و "آگاهی از کسب‌ و کارها" را برای قشر نو جوان جامعه فراهم می آورد.

غفاری گفت: ارزش‌گذاری در فضای کسب ‌و کار توأم با نوآوری و ریسک پذیری در نوجوانان از دیگر ویژگی های ایجاد بازارچه های کارآفرینی است.

وی افزود: اکنون در استان البرز و در سایر نقاط کشور دانش‌آموزانی داریم که با ذوق و سلیقه های متفاوت محصولاتی را تولید و در بازار مصرف عرضه می کنند و از این محل درآمدزایی دارند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، ایجاد و توسعه بازارچه های کارآفرینی ویژه قشر نوجوان جامعه را اقدامی موثر و نقش آفرین جهت حضور دانش‌آموزان در عرصه اقتصاد مقاومتی در بستر تولید ذکر کرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز با هشت مرکز آموزش دولتی و ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.