برخی چهره‌های سرشناس دنیا با هواپیماهای شخصی‌شان معروف هستند ؛ پرواز با قصرهای پرنده! | گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا متعلق به این پادشاه است

وقتی صحبت از شهرت و ثروت می‌شود، داشتن یک هواپیما یا کشتی شخصی چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد؛ شاید به همین دلیل است که در فهرست دارایی‌های چهره‌های معروف دنیا، همیشه چندتایی هواپیما و کشتی شخصی دیده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، البته در این بین هواپیماها طرفداران بیشتری دارند و معمولا به طور سفارشی ساخته می‌شوند و دارای بالاترین امکانات و امنیت هستند تا صاحبانشان با خیالی آسوده از مسافرت هوایی خود لذت ببرند. اگر دوست دارید از ویژگی‌های هواپیماهای شخصی و ویژه تعدادی از چهره‌های مشهور دنیا باخبر شوید ۱۰ مشهور این شماره سرنخ را از دست ندهید.

دونالد ترامپ

برخی چهره‌های سرشناس دنیا با هواپیماهای شخصی‌شان معروف هستند ؛ پرواز با قصرهای پرنده! | گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا متعلق به این پادشاه است

دونالد ترامپ تاجر، نویسنده و مجری تلویزیونی یکی از ثروتمندان آمریکایی است. او یک بوئینگ ۷۲۷ داشته و با آن به مسافرت‌های شخصی و حتی کاری می‌رود. هرچند هواپیمای دونالد بسیار زیبا و جدید به نظر می‌رسد اما در حدود ۲ دهه از عمر آن می‌گذرد. با این حال دونالد علاقه بسیاری به این هواپیما داشته و تصمیم ندارد به این زودی‌ها آن را تعویض کند. این بوئینگ گنجایش ۲۳ مسافر را دارد به طوری که تمامی آنها از اتاق خوابی کوچک اما لوکس می‌توانند استفاده کنند.

همچنین این هواپیما که تا به حال ۴۲ هزار ساعت پرواز موفق داشته، یک سالن ناهارخوری، یک اتاق کنفرانس، مبلمانی از جنس چرم طبیعی با کمربندهایی که سگکی با روکش طلا دارند و لوسترهای کریستالی دارد. روی بدنه این هواپیما نام ترامپ به طول ۹ متر و با استفاده از ۵ گرم طلای ۱۸ عیار حک شده است.

جان تراولتا

برخی چهره‌های سرشناس دنیا با هواپیماهای شخصی‌شان معروف هستند ؛ پرواز با قصرهای پرنده! | گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا متعلق به این پادشاه است

یکی از مشهورترین نام‌ها در میان بازیگران ‌هالیوود، جان تراولتا است که یکی از باتجربه‌ترین خلبانان در میان افراد مشهور هم به حساب می‌آید. اما برخلاف دیگر افراد نامدار که هواپیما و یا جتی کوچک دارند، تراولتا دارای یک بوئینگ مسافربری ۷۰۷ است که در سال ۱۹۹۸ آن را خریداری و به نام ۷۰۷ جف کیلیپر الا ثبت کرده است. جف و الا نام پسر و دختر تراولتا است که او روی هواپیمای خود گذاشت. در سال ۲۰۰۲ تراولتا با این هواپیما مسافتی برابر با ۵۶ هزار و ۳۲۷ کیلومتر خلبانی کرده و به ۱۳ شهر استرالیا سفر کرد. تراولتا از نوجوانی خلبانی را آموخته و تا به حال با هواپیماهای بسیاری پرواز کرده است. همچنین در گذشته چندین هواپیما و جت مختلف داشت که با خرید این بوئینگ تمام آنها را فروخت.

درست است که این هواپیما یک هواپیمای مسافربری است اما تراولتا داخل آن را با توجه به سلیقه خود طراحی و بازسازی کرده است و ‌اکنون بیشتر به یک سالن مجلل شباهت دارد تا هواپیمای مسافربری، تا هنگام مسافرت خانواده‌اش در آن راحت باشند.

بیل گیتس

بیل گیتس، رئیس و موسس شرکت مایکروسافت، یکی از افرادی است که نه تنها به خاطر ثروتش بلکه به خاطر نبوغ و فعالیت‌های بشردوستانه‌اش در دنیا شهرت دارد. به عنوان دومین مرد ثروتمند دنیا، گیتس مدت زیادی از سال را در سفر می‌گذراند و عجیب نیست که ترجیح بدهد با یک جت شخصی به مسافرت برود تا هواپیماهای عمومی. بهتر است بدانید که جت شخصی او که یک بومباردیر بی دی ۷۰۰ است، یکی از بهترین و گرانترین مدل‌های جت شخصی در دنیا به حساب می‌آید.

طول بال‌های این جت ۲۸ متر بوده و می‌تواند تا ارتفاع ۱۶ کیلومتری از سطح زمین پرواز کند. یکی از برترین خصوصیات این مدل جت‌ها پرواز بدون نیاز به توقف تا مسافت ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و با نهایت سرعت است. جت بیل گیتس با ظرفیت جابه‌جایی ۸ نفر قیمتی حدود ۴۰ میلیون دلار دارد. البته این جت امکانات رفاهی چندان زیادی ندارد زیرا بیشتر برای مسافرت‌های کاری استفاده می‌شود.

هریسون فورد

برخی چهره‌های سرشناس دنیا با هواپیماهای شخصی‌شان معروف هستند ؛ پرواز با قصرهای پرنده! | گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا متعلق به این پادشاه است

از شهرت سینمایی و بازی‌های زیبای هریسون فورد که بگذریم باید بگوییم که این آقای بازیگر یک خلبان حرفه‌ای هم هست که ترجیح می‌دهد بیشتر اوقات فراغت خود را در آسمان‌ها بگذراند تا روی زمین. به خاطر همین علاقه، هریسون یک جت شخصی مدل سی‌جی ۳ برای خود خریداری کرده است تا هر وقت که می‌خواهد بتواند پرواز کند. این جت از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار بوده و یکی از راحت‌ترین جت‌های خصوصی دنیا به حساب می‌آید.

جت‌سی‌جی دارای دو موتور توربوفن است. این دو موتور توربو می‌تواند سرعت جت را به ۷۷۴ کیلومتر در ساعت رسانده و تا مسافت ۳ هزارو ۴۷۲ کیلومتر بدون توقف طی کند. مبلمان این جت از چرم طبیعی بوده و بعضی از ‌صندلی‌ها مجهز به ماساژور هستند. این جت در حدود ۶ میلیون دلار قیمت دارد. هریسون که خلبانی را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است، ترجیح می‌دهد در بیشتر پروازها خودش خلبانی را به عهده بگیرد.

جیم کری

برخی چهره‌های سرشناس دنیا با هواپیماهای شخصی‌شان معروف هستند ؛ پرواز با قصرهای پرنده! | گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا متعلق به این پادشاه است

کمدین مشهور ‌هالیوود، جیم کری به غیر از خنداندن مردم، علاقه بسیاری به صنعت هوانوردی داشته و این علاقه را با خرید یک جت گلف استریم ۵ نشان داده است. جت‌های گلف استریم دارای بالاترین امکانات و ایمنی در میان جت‌های شخصی در دنیا هستند. این جت ظرفیت جابه‌جایی ۱۶ مسافر را داشته و تا ارتفاع ۱۴ کیلومتری پرواز می‌کند که این ارتفاع پرواز برای هواپیماهای شخصی نسبتا کوچک ارتفاع زیادی به حساب می‌آید.

جت شخصی جیم کری شامل امکاناتی چون اتاق خواب، سرویس بهداشتی با یک سونای کوچک، آشپزخانه و یک اتاق ناهارخوری کاملا رویایی است که در هنگام صرف غذا می‌توان از پنجره‌های آن آسمان آبی و ابرها را تماشا کرد. امکانات این جت آن‌قدر کامل است که وقتی جیم می‌خواهد سر یک قرار کاری در شهر دیگری برود، در همین جت حاضر می‌شود. هواپیمای شخصی جیم کری ۵۹ میلیون دلار قیمت دارد.

اپرا وینفری

اپرا وینفری یکی از معروف‌ترین مجریان آمریکایی است که در لیست ثروتمندترین افراد دنیا هم قرار دارد. با توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که اپرا می‌سازد، سفر، بخش مهمی از زندگی او به حساب می‌آید.

جت شخصی اپرا یک «ایکس آر اس» است و از طرح‌های شرکت هواپیماسازی بومباردیر بوده و ظرفیت ۱۰ مسافر را دارد. برخلاف جت کاری بیل گیتس که امکانات رفاهی چندانی ندارد، جت اپرا دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی است. تمام دیوارهای اتاق هواپیما و مبلمان آن از چرم طبیعی ساخته شده و حتی حمام و آشپزخانه هم در این جت شخصی وجود دارد. این جت دارای دو موتور رولز رویز بی آر ۷۱۰ است که می‌تواند آن را تا ارتفاع ۱۶ کیلومتری بالا برده و تا ۱۰۹۰ کیلومتر را بدون توقف بپیماید. قیمت جت شخصی اپرا ۴۲ میلیون دلار تخمین زده شده است.

تام کروز

جت شخصی تام کروز هم یکی از جت‌های طراحی شده توسط شرکت گلف استریم بوده و مدل گلف استریم ۶ است. تام کروز در سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» نشان داده، از آن دسته بازیگرانی است که به بدل احتیاجی نداشته و با علاقه شدیدی که به هیجان دارد خلبانی را نیز به تجارب خود اضافه کرده است. این جت، ۲۸ میلیون دلار قیمت داشته و یکی از لوکس‌ترین جت‌های شخصی به حساب می‌آید که دارای مبلمان کامل، سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه است.

جت شخصی تام کروز حتی سیستم اینترنت نیز دارد و او می‌تواند هر زمان که بخواهد ای‌میل‌هایش را چک کند. کابین خلبان هر ۲ دقیقه یک بار از هوای تازه پر می‌شود. این جت ظرفیت ۱۹ میهمان داشته و علاوه برآن ۲ خدمه ثابت دارد که در تمامی پروازها از تام و همراهانش پذیرایی می‌کنند. این جت نیز می‌تواند مسافت ۷ هزار و ۸۲۰ کیلومتر را بدون وقفه طی کند.

پادشاه برونئی

پادشاه برونئی یکی از ثروتمندترین پادشاهان دنیاست و این عجیب نیست که این پادشاه دارای یک هواپیمای شخصی آن هم ‌از نوع بوئینگ ۷۴۷ باشد که ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارد. این هواپیما شامل کامل‌ترین و زیباترین امکانات رفاهی است که در کمتر هواپیمای شخصی‌ای استفاده شده است. تمام تزئینات داخلی هواپیما با روکشی از طلا و کریستال پوشیده شده است و بیشتر به یک قصر شباهت دارد تا داخل یک هواپیما.

هزینه ساخت این تزئینات به طورکلی ۱۲۰ میلیون دلار تخمین زده شد، یعنی حتی ۲۰ میلیون دلار بیشتر از مبلغی که خود هواپیما خریداری شده است. امکانات این هواپیما شامل اتاق خواب، پذیرایی با مبلمانی از طلا و روکش ابریشم و حتی یک استخر کوچک می‌شود. پادشاه برونئی به غیر از این هواپیما، چندین هواپیمای دیگر نیز دارد که در موارد مختلفی استفاده می‌شود اما این یکی از همه زیباتر و گرانتر است که فقط در مواقع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرنس عربستان

مدتی پیش پرنس عربستان سعودی، ال ولید بن طلال تصمیم گرفت تا بخشی از دارایی‌های خود را صرف خرید یک جت شخصی بکند. البته او قبل از این هم هواپیمای شخصی داشت اما نه با این امکانات. جت شخصی خریداری شده توسط پرنس عربستان ۴۸۵ میلیون دلار قیمت داشته و یکی از گرانترین جت‌های شخصی در تمام دنیا به حساب می‌آید.

طراحی داخلی این جت توسط شرکت طراحی «دیزاین کیو در» انگلیس انجام شده و گنجایش ۶۰۰ میهمان را دارد. امکانات این هواپیما شامل نمازخانه، اتاق کامپیوتر، اتاق خواب برای ۲۰ میهمان، سالن سینما و کنسرت با گنجایش ۱۰ نفر و یک پیانوی بزرگ، اتاق هیأت‌مدیره، اتاق بازی کودکان، سونا و استخر می‌شود. تمامی هواپیما با فرش‌های دستباف و قیمتی پوشیده شده و در طراحی بسیاری از قسمت‌ها از طلا و نقره استفاده شده است. غیرقابل باورترین تزئین این جت شخصی، طراحی بدنه خارجی آن با برگه‌هایی از طلاست که ۵۸ میلیون دلار هزینه دربرداشت.

سرجی برایان و لری پیج

موسسان و رؤسای شرکت گوگل، یعنی سرجی برایان و لری پیج دارای یک هواپیمای شخصی از نوع بوئینگ مسافربری ۷۶۷ هستند که حدود ۲۵ میلیون دلار قیمت دارد. آنها نام هواپیمای خود را «هواپیمای گوگل» گذاشته‌اند و به نوعی از آن بیشتر برای مسافرت‌های کاری استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هواپیما، داشتن مجوز پرواز و نشستن در فرودگاه‌های بیشتر کشورهای دنیاست، موردی که بسیاری از هواپیماهای شخصی دنیا از داشتن آن محروم هستند و باید قبل از هر پرواز این مجوز را کسب کنند. این مجوز از طرف شرکت بین‌المللی ناسا برای هواپیمای شرکت گوگل صادر شده است. هواپیمای گوگل گنجایش ۵۰ میهمان را داشته و از جمله امکانات آن می‌توان به سونا، اتاق ناهارخوری برای ۱۵ نفر، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

کد خبر 751442 منبع: همشهری سرنخ

  • تصاویر | غذاهای عجیب و غریبی که فضانوردها می‌خورند را ببینید | با دیدن این غذاها هیچ‌وقت دلتان نمی‌خواهد فضانورد شوید

  • این مرد ایرانی در فهرست ۱۰ مرد عجیب دنیا قرار دارد | چرا ماجرای مهران سوژه هالیوود شد؟ | او ۱۸ سال روی نیکمتی در فرودگاه شارل دوگل زندگی کرد چون…

  • برخی چهره‌های سرشناس دنیا با هواپیماهای شخصی‌شان معروف هستند ؛ پرواز با قصرهای پرنده! | گران‌ترین هواپیمای شخصی دنیا متعلق به این پادشاه است

  • روایت ماجرای مادری که چهار دخترش را کشت | مادر فرزندکش: شیطان دخترانم را تسخیر کرده بود

  • قاتل فراری ۱۶ سال در یک غار زندگی کرد

  • ۱۰ میلیارد تومان جریمه رانندگی برای سرعت بالا | رقم عجیب و غریب جریمه‌های رانندگی در کشورهای مختلف را ببینید

  • ماجرای جنایت‌های وحشتناکی که در دوران اشغال فرانسه رخ داد | قتل‌های مخوف «دکتر شیطانی»

  • توقیف یک لنج به علت بی‌حجابی ؛ خانم‌ها بدون پوشش مناسب در حال شنا و … بودند | رزمایش عفاف و حجاب در جزیره هرمز اجرا شد

  • شهادت یکی از کارکنان پلیس امنیت اقتصادی

  • عراقچی و سیف برای چه محاکمه شدند؟ | جزئیات پرونده تخلفات ارزی مدیران بانک مرکزی در دولت روحانی

  • جزئیات اجرای نمایش غیراخلاقی در یک سرای محله | رئیس این مجموعه عزل شد

  • فرمانده کل سپاه: اتفاقات بزرگی در راه است ؛ امیدها زنده شد

  • پاکبان مشهدی کیف طلا و پول نقد ۲۰۰ میلیونی را به صاحبش تحویل داد | واکنش شهرداری مشهد

  • تصاویر | پوشش و حجاب دانشجویان در یک مراسم با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و وزیر علوم

  • هشدار نارنجی برای ۸ استان صادر شد | بارندگی شدید ۲ روزه در ۲۳ استان

  • فرمانده کل سپاه: اتفاقات بزرگی در راه است ؛ امیدها زنده شد

  • جزئیات اجرای نمایش غیراخلاقی در یک سرای محله | رئیس این مجموعه عزل شد

  • پشت پرده فیلمی درباره تن‌فروشی در ایران | راننده ترانزیت می‌گفت خانمی در مسیر جاده به شیشه همه ماشین ‌ها ضربه می‌زند تا…

  • نیازی به واردات خودرو نیست | مردم برای حفظ ارزش پول خود سراغ بازار طلا، ارز، خودرو و زمین می‌روند

  • تصاویر | غذاهای عجیب و غریبی که فضانوردها می‌خورند را ببینید | با دیدن این غذاها هیچ‌وقت دلتان نمی‌خواهد فضانورد شوید

  • پاکبان مشهدی کیف طلا و پول نقد ۲۰۰ میلیونی را به صاحبش تحویل داد | واکنش شهرداری مشهد

  • بایدن اجازه توقیف نفتکش‌های ایرانی را نمی‌دهد

  • تصاویر دیده نشده از سلاح های مرگبار اغتشاشگران در پاییز ۱۴۰۱

  • جزئیات قرارداد دیوانه وار الهلال با لیونل مسی | دوئل پایانی مسی و رونالدو در عربستان

دیدگاهتان را بنویسید